Złożenie zamówienia oznacza zawarcie umowy sprzedaży. Sprzedawca będzie informował na wskazany adres e-mail o postępach w jego realizacji.
Kombinezon paralotniowy dwuczęściowy z membrany
towar niedostępny
Opis
Kombinezon dwuczęsciowy | Tabele rozmiarów kombinezonów
Nasze doświadczenie
Kombinezony glajciarskie szyjemy od 2010 roku. Niektóre z pierwszych uszyte przez nas sztuki dalej można dostrzec w powietrzu! Pierwotny model kombinezonu był dość ubogi. Przez lata słuchaliśmy propozycji pilotów i krytyki użytkowników, aby ulepszać nasze produkty. W połączeniu z naszym doświadczeniem krawieckim i konstruktorskim, dziś możemy stwierdzić, że osiągnęliśmy perfekcję. Natomiast zawsze jesteśmy otwarci na Wasze uwagi.
Zastosowanie
Kombinezony są przystosowane do latania na glajtach i lotniach, również motoglajtach i motolotniach. Ze względu na wykorzystane materiały nadają się również do innych sportów szybowniczych i lotniczych, w których pilot jest odkryty i narażony na mocny wiatr. Na zimną porę polecamy polarowy ocieplacz jako wewnętrzny element kombinezonu.
Rozmiar
Ide Fly słynie z bardzo rozbudowanego systemu rozmiarowego. Dla kombinezonów stosujemy rozmiarówkę obwodowo – wzrostową. Mamy 40 rozmiarów! W ten sposób wyróżniamy obwody od długości. To niezwykle ważne w przypadku odzienia jednoczęściowego, jak kombinezon. Jeśli osoba wysoka i bardzo szczupła musi wybrać z rozmiarów od XS do XXL. Musi wziąć duży rozmiar, aby sprostał długim kończynom, ale wtedy w korpusie i na udach będzie bardzo dużo luzów i vice versa.
Wygoda
Konstrukcja i zastosowane materiały łączą funkcje ochronne ze swobodą ruchów i wygodą. Zarówno w powietrzu, jak i na ziemi. Wewnętrzna siatka umożliwia poślizg pomiędzy odzieżą wewnętrzną a kombinezonem. Wysokie w stanie spodnie posiadają chroniącą nerki i lędźwie listwę, obszytą od wewnątrz polarem. W pasie zapinane na dwie napy oraz przedłużony rozporek. Odpinane, elastyczne, regulowane na długość szelki zapewniają wygodę i stabilność noszenia spodni. Krój przewiduje luzy na odzież wewnętrzną: bluzę i spodnie.
Membrana
Stosujemy specjalną membranę porową zaprojektowaną do uprawiania sportów outdoorowych. Jej struktura zawiera mikropory, które są na tyle małe, że woda w stanie ciekłym nie jest przepuszczana, natomiast cząsteczki pary wodnej są w stanie się przez nią przedostać. W ten sposób odzież chroni przed deszczem, jednocześnie pozwalając na odprowadzenie potu w postaci pary na zewnątrz.
Para wyprowadzana jest na zewnątrz wskutek działania ciśnienia osmotycznego, które jest wprost proporcjonalne do temperatury. Im bardziej się zgrzejemy, tym szybciej odprowadzany zostaje pot. Działa to na zasadzie różnicy temperatur wewnątrz i na zewnątrz kombinezonu.
Wodoodporność tkaniny 600 hPa = 6120 mmH2O
Wodoodporność szwów 200 hPa = 2040 mmH2O
Opór dla przenikającej pary wodnej RET20
Są to charakterystyki, które w połączeniu z wysoką wiatroszczelnością dają odpowiedni kompromis do uprawiania sportów lotniczych (zakładając umiarkowany wysiłek fizyczny, lekki deszcz i mocny wiatr) przy niewielkiej wadze kombinezonu.
Ochrona przed wiatrem
Tkanina jest wiatroszczelna (do prędkości wiatrów przy których da się latać). Wszystkie zamki błyskawiczne, dla ochrony przed przewiewaniem, zabezpieczone są szeroką listwą od wewnątrz. Wzmocnione linką listwy zewnętrzne chronią zamki przed uszkodzeniami mechanicznymi.
Rękawy wyposażone są w półrękawiczki i regulowane rzepem mankiety. Te elementy współpracują chroniąc ręce przed podwiewaniem i zapewniając wygodną pozycję rękawów. Na końcach nogawek zastosowano wsadzane do buta wiatrołapy.
Wysoki i sztywny kołnierz podszyty polarem chroni szyję, najbardziej podatną na zimny wiatr część ciała. Newralgicznym punktem są również kolana. Te zabezpieczone są od wiatru przez odpinane nakolanniki wykonane z odpornej na przetarcia tkaniny. Zdarza się lądować na kolanach. Dzięki nim nie przetrzemy kombinezonu. W dodatku wystarczy je odpiąć i wyprać, zamiast prania całego kombinezonu. A jeśli się zniszczą, to wystarczy się z nami skontaktować i załatwimy nowe.
Wentylacja
Dla usprawnienia wentylacji podczas lotów w gorące dni zastosowano system wentylatorów otwieranych na zamki błyskawiczne. Znajdują się pod pachami, oraz z tyłu ud.
Kieszenie
Kombinezon dwuczęściowy posiada 10 kieszeni:
- kieszeń na lewym ramieniu
- kieszeń piersiową na zewnątrz kurtki
- dwie kieszenie piersiowe wewnętrz kurtki
- dwie kieszenie przednie w dolnej części kurtki
- dwie kieszenie biodrowe w spodniach
- dwie kieszenie przy kostce w spodniach
Wszystkie kieszenie zapinane są na zamek. Część z nich posiada pętelkę do przywiązania przedmiotu, aby móc coś przyczepić i korzystać w czasie lotu nie martwiąc się o trwałą utratę.
Konserwacja
Nie stosować zwykłych środków do prania. Skutkuje to zatkaniem porów membrany i utratą właściwości oddychających. Należy stosować specjalne środki do czyszczenia odzieży funkcyjnej. Pranie w 30 stopniach. Zapiąć kombinezon przed praniem. Odpiąć szelki i rzepy. Zaleca się używać najniższej dostępnej prędkości wirowania, bądź niewirowania wcale. Można używać suszarki bębnowej na delikatnym programie. Zaleca się suszenie na wietrze i słońcu.
Dane techniczne
Materiał: Rodzaj | Membrana |
Skład | Poliester |
Kurczliwość | 1% |
Skład % | 100% |
Gramatura | 170 (+/- 5) g/m² |
Rozmiarówka | Rozmiarówka obwodowo-wzrostowa |